Zoals u waarschijnlijk weet is de aanschaf van bedrijfskleding 1 van de betere investeringen die een organisatie kan doen. Bedrijfskleding brengt meerdere voordelen met zich mee die onmisbaar zijn voor ieder bedrijf. Ten eerste fungeert uw bedrijfskleding als een soort promotiemiddel, overal waar uw medewerkers komen stellen zijn uw potentiële klant bloot aan het merk. Op deze manier bent u als organisatie onbewust aan het werken aan een voorkeurspositie bij uw potentiële klanten. Als het moment daar is en ze hebben uw service of product nodig zullen ze sneller voor u kiezen dan uw concurrent. Verder kan bedrijfskleding ook fungeren als bescherming, bijvoorbeeld als uw werknemers erg fysiek werk verrichten. In dat geval is het soms handig als zij over een broek beschikken met kniebescherming. Ten slotte kan de bedrijfskleding de onderlinge sfeer binnen uw organisatie ontzettend bevorderen. Er ontstaat meer gelijkheid aangezien de volledige werkvloer dezelfde kleding draagt. Als u de verstandige keuze maakt om te investeren in bedrijfskleding volgt er een proces. Dit is een proces van ontzettend veel keuzes, wat het lastig kan maken. In dit artikel geven we u een aantal tips die het aankoopproces makkelijker kunnen maken. Stel een collectie samenHet is belangrijk om uw werknemers te betrekken in het aankoopproces, zij moeten de kleding tenslotte gaan dragen en weten precies wat ze nodig hebben. Zo kunt u voor uw medewerkers die buiten werken goede softshell jassen bedrukken, terwijl u bij de medewerkers in een winkel juist kunt kiezen voor een mooie blouse. Vraag uw werknemers dus wat zij nodig denken te hebben en neem dit mee binnen uw besluiten. Op deze manier werkt u opnieuw aan uw werknemerstevredenheid. Welke stof kiest u?Het is natuurlijk belangrijk dat u de goede stof kiest. Dit zodat werknemers die veel fysiek werk verrichten bijvoorbeeld niet te snel gaan zweten en voor de werknemers in de winkel is het weer belangrijk dat er een stof wordt gekozen die er lang goed uitziet. Zo is er voor ieder type medewerker wel iets om rekening mee te houden als het gaat om stofkeuze. Denk hier van tevoren goed over na, zo komt u later niet voor verrassingen te staan. Uw kleding bedrukken met de huisstijlOm uw bedrijfskleding ook daadwerkelijk in te kunnen zetten als promotiemiddel is het van groot belang dat de huisstijl op ieder kledingstuk overduidelijk terugkomt. Zo werkt u aan uw herkenbaarheid en zorgt u er dus voor dat uw kleding fungeert als promotiemiddel. U doet er bijvoorbeeld goed aan om uw logo op ieder mogelijk kledingstuk te verwerken, maar ook de kleuren van uw huisstijl kunnen worden gebruikt bij het ontwerpen van uw bedrijfskleding. De productie van uw bedrijfskledingDe productie van uw bedrijfskleding geeft u uiteraard uit handen. Het is fijn om van tevoren een goede keuze te maken als het gaat om de leverancier van uw bedrijfskleding, u zult namelijk vaker te maken krijgen met deze partij. Maak een keuze op basis van kwaliteit, breedte van het assortiment en goede service. |
